کمیته اخلاق بالینی

 

 دبیر کمیته :   

          خانم فلاحت پیشه که با تائید تیم مدیریت اجرایی و ابلاغ ریاست بیمارستان بعنوان دبیرکمیته انتخاب گردیده است. 
اعضاء:
 
  • معاون آموزشی
  • مدیر بیمارستان
  • مدیر خدمات پرستاری بیمارستان
  • مسئول رسیدگی به شکایات
  • مسئول حراست
  •  دبیر کمیته
  • رئیس بیمارستان
  • امام جماعت بیمارستان
  • مسئول بهبود کیفیت و ایمنی بیمار
  • کارشناس واحد پیگیری پس از ترخیص
  لینک مشاهده اعضای کمیته بالینی بیمارستان
اهداف کمیته:
       به منظور این کمیته ارتقا کیفیت خدمات پزشکی می باشد این کمیته با حضور ریاست یا مدیریت بیمارستان رسمیت پیدا می کند.
مقررات کمیته:
  1.  مسئولیت پیگیری جهت برگزاری کلیه کمیته ها طبق جدول گانت تعیین شده توسط دبیر کمیته با هماهنگی واحد بهبود کیفیت می باشد.
  2. صورتجلسه هر کمیته می بایست توسط دبیر کمیته مربوطه طبق فرمت جدید صورتجلسه (پیوست ۲)تهیه و تنظیم شده و حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت کاری بعد از تشکیل جلسه به مسئول کمیته ها تحویل داده شود و مسئول کمیته ها نیز ملزم به پیگیری جهت تایپ کلیه صورتجلسات تا حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت کاری پس از تحویل گرفتن صورتجلسه می باشد.
  3. دبیر هر کمیته ملزم می باشد پس از تایپ شدن صورتجلسه کلیه مصوبات کمیته را به صاحبان فرآیند و ذینفعان هر یک از مصوبات ، اعلام نماید(طبق دستورالعمل فام)
  4. مهلت پیگیری و اجرا جهت مصوبات فوری حداکثر ۳ روز کاری و جهت مصوبات غیر اورژانسی و زمان بر نهایتاً ۷ روز کاری می باشد.
  5. در ابتدای هر کمیته ، دبیر کمیته می بایست نتایج پیگیری مصوبات جلسه قبل را به صورت مکتوب ارائه نماید و در صورت انجام نشدن مصوبه حتماً علت دقیق آن توضیح داده شود و مجدداً در صورتجلسه جدید قید شود.
  6. حضور کلیه اعضاء ثابت در کلیه کمیته ها الزامی می باشد و اعضاء متغیر را می توان متناسب با موضوع مورد بحث در جلسات دعوت نمود.
  7. بسته به موضوعات مورد بحث دبیر کمیته موظف می باشد ۳ روز قبل از تشکیل جلسه لیست مدعوین و دستور کار جلسه را امضاء شده به مسئول کمیته ها جهت ارسال دعوتنامه ارائه نماید.
  8. کلیه جلسات راس ساعت مقرر برگراز خواهد شد در صورت عدم حضور به موقع ، میزان تاخیر اعضاء ثبت می گردد و در صورتی که هر یک از اعضاء کمیته بیش از ۲ بار تاخیر داشته باشند باید به واحد مدیریت پاسخگو باشد.
  9. کلیه مسئولین واحد های ذکر شده می بایست در حوزه نظارتی خود اطلاعات کافی از استاندارد های تعیین شده وزارتخانه را داشته و در اینخصوص جهت ارزیابی و پایش بخشها چک لیستهای مرتبط زیر نظر دفتر بهبود کیفیت تهیه کنند .
  10. سوپروایزرها و سرپرستاران در شیفت صبح و سوپروایزرهای بالینی شیفت در گردش در شیفت عصر و شب می بایست نسبت به پایش استاندارد های ضرروی ایمنی و تکمیل چک لیست های ایمنی اقدام نمایند هم چنین رابطین ایمنی واحد ها با هماهنگی سرپرستار واحد خود می توانند به پایش ۲۰استاندارد های ضرروی اقدام کنند .
  11. ارائه گزارشات ارزیابان تنها در کمیته بعدی و در حضور جمع بوده و اشکالات بخشها در کمیته مطرح و راهکار ها ارائه خواهد شد .
  12. کلیه مستندات بیمارستان از قبیل شرح وظایف پرسنل ، برنامه عملیاتی ، فرم ، چک لیست می بایست پس از تأیید دفتر بهبود کیفیت به واحد های دیگر ارائه شود . بدیهی است در صورت نیاز به دفتر بهبود کیفیت با صاحب نظران در این خصوص مشورت لازم را انجام می دهد .
  13. در پایان جلسه گزارش مکتوب طبق فرمت ارسال دانشگاه در صورتجلسات توسط دبیر کمیته ظرف ۳ روز نوشته و پروتکلهای تصویب شده در جلسه نیز به پیوست با امضاء رئیس کمیته (رئیس بیمارستان ) ضمیمه شده و به تمامی واحد ها ارسال می گردد.
  14. کلیه مصوبات بعد از تصویب اکثریت اعضاء کمیته قابلیت اجرایی خواهد داشت.
  15. ارزیابی عملکرد کمیته ها توسط واحد بهبود کیفیت سه ماهه بررسی و پس از اعلام گزارش ارزیابی به مدیریت اجرایی رسماً به اطلاع دبیر کمیته خواهد رسید.
  16. مباحث مطرح شده در کمیته توسط دبیر کمیته صورتجلسه شده و مصوبات کمیته از طریق سامانه پیگیری مصوبات (فام) توسط دبیر کمیته به اطلاع مسئولین پیگیری رسیده و توسط این سامانه پیگیری خواهد گردید.