دبیر کمیته :
مهندس سعید طاهری-کارشناس مسئول بهداشت محیط
اعضاء: |
|
- دبیر کمیته
- مدیر بیمارستان
- مدیر خدمات پرستاری بیمارستان
- سوپروایزر کنترل عفونت
- مسئول بهبود کیفیت
- کارشناس بهداشت حرفه ای
- کارشناسان بهداشت محیط
- سایر افراد بسته به موضوعی که مطرح می گردد.
|
اهداف کمیته:
|
|
- بررسی و حل مشکلات موجود در وضعیت بهداشت محیط، لاندری و مدیریت پسماند بیمارستان
- رسیدگی به شکایات مرتبط و نظرسنجی پرسنل بیمارستان و بیماران و همراهان ایشان
- حل مشکلات پرسنل خدمات اعم از ایمنی و حمل بیمار و انجام صحیح وظایف محوله
|
- مسئولیت پیگیری جهت برگزاری کلیه کمیته ها طبق جدول گانت تعیین شده توسط دبیر کمیته با هماهنگی واحد بهبود کیفیت می باشد.
- صورتجلسه هر کمیته می بایست توسط دبیر کمیته مربوطه طبق فرمت جدید صورتجلسه (پیوست ۲)تهیه و تنظیم شده و حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت کاری بعد از تشکیل جلسه به مسئول کمیته ها تحویل داده شود و مسئول کمیته ها نیز ملزم به پیگیری جهت تایپ کلیه صورتجلسات تا حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت کاری پس از تحویل گرفتن صورتجلسه می باشد.
- دبیر هر کمیته ملزم می باشد پس از تایپ شدن صورتجلسه کلیه مصوبات کمیته را به صاحبان فرآیند و ذینفعان هر یک از مصوبات ، اعلام نماید(طبق دستورالعمل فام)
- مهلت پیگیری و اجرا جهت مصوبات فوری حداکثر ۳ روز کاری و جهت مصوبات غیر اورژانسی و زمان بر نهایتاً ۷ روز کاری می باشد.
- در ابتدای هر کمیته ، دبیر کمیته می بایست نتایج پیگیری مصوبات جلسه قبل را به صورت مکتوب ارائه نماید و در صورت انجام نشدن مصوبه حتماً علت دقیق آن توضیح داده شود و مجدداً در صورتجلسه جدید قید شود.
- حضور کلیه اعضاء ثابت در کلیه کمیته ها الزامی می باشد و اعضاء متغیر را می توان متناسب با موضوع مورد بحث در جلسات دعوت نمود.
- بسته به موضوعات مورد بحث دبیر کمیته موظف می باشد ۳ روز قبل از تشکیل جلسه لیست مدعوین و دستور کار جلسه را امضاء شده به مسئول کمیته ها جهت ارسال دعوتنامه ارائه نماید.
- کلیه جلسات راس ساعت مقرر برگراز خواهد شد در صورت عدم حضور به موقع ، میزان تاخیر اعضاء ثبت می گردد و در صورتی که هر یک از اعضاء کمیته بیش از ۲ بار تاخیر داشته باشند باید به واحد مدیریت پاسخگو باشد.
- کلیه مسئولین واحد های ذکر شده می بایست در حوزه نظارتی خود اطلاعات کافی از استاندارد های تعیین شده وزارتخانه را داشته و در اینخصوص جهت ارزیابی و پایش بخشها چک لیستهای مرتبط زیر نظر دفتر بهبود کیفیت تهیه کنند .
- سوپروایزرها و سرپرستاران در شیفت صبح و سوپروایزرهای بالینی شیفت در گردش در شیفت عصر و شب می بایست نسبت به پایش استاندارد های ضرروی ایمنی و تکمیل چک لیست های ایمنی اقدام نمایند هم چنین رابطین ایمنی واحد ها با هماهنگی سرپرستار واحد خود می توانند به پایش ۲۰استاندارد های ضرروی اقدام کنند .
- ارائه گزارشات ارزیابان تنها در کمیته بعدی و در حضور جمع بوده و اشکالات بخشها در کمیته مطرح و راهکار ها ارائه خواهد شد .
- کلیه مستندات بیمارستان از قبیل شرح وظایف پرسنل ، برنامه عملیاتی ، فرم ، چک لیست می بایست پس از تأیید دفتر بهبود کیفیت به واحد های دیگر ارائه شود . بدیهی است در صورت نیاز به دفتر بهبود کیفیت با صاحب نظران در این خصوص مشورت لازم را انجام می دهد .
- در پایان جلسه گزارش مکتوب طبق فرمت ارسال دانشگاه در صورتجلسات توسط دبیر کمیته ظرف ۳ روز نوشته و پروتکلهای تصویب شده در جلسه نیز به پیوست با امضاء رئیس کمیته (رئیس بیمارستان ) ضمیمه شده و به تمامی واحد ها ارسال می گردد.
- کلیه مصوبات بعد از تصویب اکثریت اعضاء کمیته قابلیت اجرایی خواهد داشت.
- ارزیابی عملکرد کمیته ها توسط واحد بهبود کیفیت سه ماهه بررسی و پس از اعلام گزارش ارزیابی به مدیریت اجرایی رسماً به اطلاع دبیر کمیته خواهد رسید.
- مباحث مطرح شده در کمیته توسط دبیر کمیته صورتجلسه شده و مصوبات کمیته از طریق سامانه پیگیری مصوبات (فام) توسط دبیر کمیته به اطلاع مسئولین پیگیری رسیده و توسط این سامانه پیگیری خواهد گردید.