مدیر دفتر پرستاری : خانم زهرا یدیسار
مدرک تحصیلی : کارشناس پرستاری تلفن : ۴۲۹۴ - ۴۲۹۲
|
شرح وظایف و برنامه ها :
شرح وظایف مدیر خدمات پرستاری با تکیه بر رعایت منشور حقوق مددجو و مبتنی بر فرآیند پرستاری و استاندارد های مراقبتی به شرح ذیل می باشد : ۱-برنامه ریزی در زمینه های ارتقاء کیفی و بهبود مستمر فعالیت های ارائه خدمات مددجویان ۲- گردآوری اطلاعات از : -مرکز شامل : نمودار سازمانی مصوب ، هدف ، نوع فعالیت ، گزارشات ماهیانه و سالیانه ، گزارش حسابرسی پرستاری ، پرونده های کارکنان ، مصاحبه با کارکنان -مددجویان : برحسب نوع بستری ، نیاز مراقبتی ، خدمات ارائه شده -منابع شامل نیروی انسانی ( پرستاران ، بهیاران ، کمک بهیاران ، تکنسین ها و کاردان اطاق عمل و هوشبری و سایر کادر وابسته ) ساختار فیزیکی ، امکانات و تجهیزات ۳-شرکت فعال در نهادهای سیاستگزاری ودیگر کمیته های درون سازمانی ۴-تعیین اهداف ( کوتاه مدت ، میان مدت ، دراز مدت ) مبتنی بر نیاز ها جهت تأمین حفظ و ارتقاء سطح سلامت و رفاه اجتماعی مددجو ، بیمار با توجه به خط مشی های مرکز متبوع و پیشنهاد به مقامات ذی ربط ۵-تعیین خط مشی و اتخاذ روش های مناسب و تعیین جدول زمانبندی برای رسیدن به اهداف مورد نظر ۶-برنامه ریزی جهت تشکیل و سرکت در کمیته های خاص به شرح وظایف مدون ( آموزشی ، پژوهشی ، کنترل و نظارت کنترل عفونت و ...) ۷-ارائه راهکار بهینه به مسئول و ایجاد شرایط مناسب جهت استفاده بهینه از منابع موجود به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر. ۸-تدوین و اجرای برنامه های آموزش به بیمار و خانواده در سطوح مختلف پیشگیری ۹-ایجاد هماهنگی و مشارکت فعال در برنامه ریزی های بهداشتی ، درمانی و توانبخشی مرکز ۱۰-جلب مشارکت تیم بهداشتی مرکز برای دستیابی به اهداف ۱۱-ایجاد همانگی در برنامه های آموزشی بالینی دانشجویان گروه های پرستاری ۱۲-مشارکت در تنظیم بودجه جهت فعالیت های مرکز ۱۳-تعیین و پیشنهاد بودجه مورد نیاز و اولویت بندی آن ها جهت اجرای برنامه های پرستاری ۱۴-مشارکت در طرح پژوهشی ۱۵-برنامه ریزی و پیشنهاد جهت پیشگیری از عفونت ( کنترل عفونت ) ۱۶-انجام برنامه ریزی و همکاری با سایر واحد های ذی ربط در جهت ارتقاء دانش و مهارت حرفه ای کارکنان پرستاری ۱۷-ارائه راهکارهای اساسی در برنامه ریزی جهت تأمین رفاه کارکنان تحت نظارت با همکاری سایر واحد های ذی ربط ۱۸-تعیین برآورد سطوح مختلف نیروی انسانی مورد نظر بخش های پرستاری براساس استاندارد های ملی ۱۹-تعیین حدود و انتظارات و عوامل عملکرد های در رده های مختلف شغلی با توجه به امکانات و شرح وظایف مصوب ۲۰-بکارگیری نیرو های انسانی براساس توانایی افراد در شیفت های مختلف کاری ۲۱-پیشنهاد و مصاحبه با داوطلبان و انتخاب افراد صلاحیت دار و معرفی آنها به کارگزینی جهت بکارگیری ۲۲-پیشنهاد انتصاب و انتقال کارکنان تحت نظارت به ریاست مرکز جهت واحد های ذیربط ۲۳-تصمیم گیری در مورد مرخصی ها ، مأموریت ها و..... کارکنان گروه پرستاری ۲۴-رهبری و هدایت واحد های ذی ربط در جهت تحقق اهداف سازمانی ۲۵-ارائه الگوی مناسب پرستاری با برقراری ارتباط موثر ، عملکرد مطلوب ، حس رفتار شغلی و.... ۲۶-اتخاذ تدابیر لازم و ارائه راهکار های اساسی در جهت ایجاد تقویت انگیزش در کارکنان ( تشویق و تنبیه ) گروه پرستاری ۲۷-اداره جلسات داخل و خارج مرتبط با وظایف واحد ها ۲۸-تشکیل و اداره جلسات اختصاصی و ویژه در جهت حل مشکلات واحد های ذیربط به بهره مندی از فن آوری ها علمی حل مسأله ۲۹-تأمین نیاز های آموزشی کارکنان شامل : آشناسازی پرسنل جدید الورود با مقررات خط مش ها |