مدیریت دانش :

 

بزرگترین سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی فعال و مشارکت کننده در زمینه دستیابی به اهداف سازمان

می باشد.بهترین نمود مدیریت مشارکتی سازمانی، کمیته مدیریت دانش در جهت استفاده از پیشنهادات سازنده اساتید

و کارکنان و دانشجویان و حتی مراجعین بیمارستان و پیمانکاران طرف قرارداد با بیمارستان در اداره امور بیمارستان

می باشد.


تعریف دانش: آموزه هایی فراگیری شده حین کار که انتقال آن به سایرین باعث ایجاد ارزش افزوده میشود.

به عبارت ساده تر ، دانش به آموزه هایی گفته میشودکه چهار ویژگی داشته باشند.


ویژگی های دانش :

 

 قابل استفاده بودن، به روز بودن، در راستای اهداف سازمان بودن، ایجاد ارزش افزوده نمودن.


برخی از زمینه های مناسب جهت ارائه دانش عبارتند از:


افزایش کیفیت و کمیت خدمات نظام سلامت صرفه جویی در هزینه های عملیاتی و غیرعملیاتی

 

و کاهش هزینه های سربار و مدیریت مصرف بهینه منابع و سرمایه ها


سرعت بخشیدن به عملیات و خدمات نظام سلامت


پیشگیری از کارهای موازی و دوباره کاری و کاهش مراجعات پی درپی ارباب رجوع


ابداع روشهای تازه برای ارائه خدمات بهینه تر در نظام سلامت


ابداع روشهای تازه برای افزایش رضایت کارکنان و مراجعان

 

بهبود امور رفاهی کارکنان


دلپذیر کردن محیط فیزیکی و روانی کار و بسط روابط انسانی مطلوب در میان کارکنان


مدیریت مشارکتی در اداره نظام سلامت

 

اصلاح قوانین، ضوابط، مقررات، دستورالعملها ،آیین نامه ها و بخشنامه ها


تولید و ارائه خدمات جدید متناسب با نیاز جامعه


ارتقاء دانش و سلامت کارکنان


همکاریهای بین بخشی