سوپروایزر آموزشی - رابط آموزشی
    مسئول واحد: سودابه رزمی
     تحصیلات:     کارشناسی ارشد پرستاری

خانم رزمی

سوابق شغلی:
         پرستار بخش جراحی زنان بیمارستان شهید چمران

         پرستار بخش جراحی بیمارستان پیمانیه جهرم

         سرپرستار بخش جراحی بیمارستان پیمانیه جهرم
         پرستار بخش ارتوپدی بیمارستان شهید رجایی

         سرپرستار بخش ارتوپدی بیمارستان شهید رجایی

شرح وظایف:
 
 سوپروایزر آموزشی پرستاری است که مسئولیت های فعالیت های آموزشی و پژوهشی پرستاری و مامائی مرکز آموزشی – درمانی و توانبخشی تحت
 نظارت مدیر پرستاری و جهت اهداف سازمان را بعهده دارد . شرح وظایف سوپروایزر آموزشی براساس اصول مدیریت بشرح زیر می باشد :
         ۱) تعیین اهداف آموزشی ( کوتاه مدت ، میان مدت ، بلند مدت )
         ۲) تعیین نیازهای آموزشی ( مددجو و خانواده ، رده های مختلف کادر پرستاری و مامائی و کارکنان جدید الورود )
         ۳) تعیین اولویتهای آموزشی و تدوین برنامه های آموزشی مستمر و مدون جهت رفع نیازهای آموزشی
         ۴) اجرای برنامه های آموزشی با همکاری ومشارکت سایر گروهها
         ۵) تهیه و تنظیم ابزار مناسب جهت ارزیابی عملکرد و فعالیت های آموزشی بخشهای مرتبط
         ۶) تهیه و تنظیم ابزار مناسب ارزیابی خدمات پرستاری و مامائی مورد نیاز مددجویان
         ۷) هماهنگی در اجرای برنامه کارورزی دانشجویان و کارآموزان گروههای پرستاری و مامائی
         ۸) پیشنهاد تهیه کتب ، مجلات ، جزوات و وسایل کمک آموزشی جهت ارتقاء سطح آگاهی کارکنان گروه پرستاری و مامائی
         ۹) تشکیل کمیته آموزش پرستاری
        ۱۰) هماهنگی جهت تشکیل و شرکت در کلاسهای آموزش مداوم و برنامه جامع آموزشی واحد ذیربط
        ۱۱) پیشنهاد ایجاد زمینه های تشویقی جهت مشارکت فعال پرسنل در فعالیت های آموزشی و پژوهشی
        ۱۲) همکاری و مشارکت در نظارت و کنترل واحدها جهت نیاز سنجی آموزشی کارکنان و مددجویان
        ۱۳) همکاری و هماهنگی با سوپروایزر بالینی و کنترل عفونت در امر آموزش
         ۱۴) همکاری و هماهنگی با سرپرستاران و مربیان در جهت ارتقاء سطح آموزش
         ۱۵) برنامه ریزی و شرکت فعال در سمینارها ، کنگره ها جهت ارائه روشهای اثر بخش و موثرتر در ارائه خدمات پرستاری و مامائی
         ۱۶) ارائه تازه ها و نتایج تحقیقات جدید ( به شکل کنفرانس ، جزوات / پمفلت و ... )
         ۱۷) همکاری و مشارکت در انجام طرح های پژوهشی
         ۱۸) هدایت و آموزش کارکنان در راستای :
                     الف – حسابرسی کیفی خدمات پرستاری
                     ب – ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه خدمات
                     ج- ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه آموزش به مددجو و خانواده
         ۱۹- هدایت و آموزش کارکنان در اجرای برنامه های آموزشی واحدهای ذیربط
         ۲۰- هدایت و آموزش در جهت تهیه جزوات ، پوسترها ، فیلم ها و پمفلت های آموزشی جهت کارکنان و مددجویان
         ۲۱- ثبت و گزارش و پاسخگویی کلیه فعالیت های آموزشی به مدیر خدمات پرستاری
         ۲۲- کنترل و نظارت بر آموزش های انجام شده در واحدهای ذیربط با استفاده از ابزار مناسب
         ۲۳- کنترل و نظارت بر وجود امکانات و شرایط آموزشی در واحدها
          ۲۴- ارزیابی اثربخشی آموزش های انجام شده از طریق :
                     - کنترل حسابرسی کیفی خدمات ارائه شده
                     - بررسی رضایتمندی مددجویان
                     - بررسی رضایتمندی کارکنان پرستاری
          ۲۵- کنترل و نظارت بر شرکت فعال رده های مختلف پرستاری ( در شیفت ها ی مختلف ) در برنامه های آموزشی براساس سرانه آموزش پرستاری
          ۲۶- مشارکت در کمیته ارزشیابی کارکنان

          ۲۷- شرکت در کلیه جلسات آموزشی مرتبط پرستاری

      منبع :دفتر حقوقی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی