• 1403/05/15
  • - تعداد بازدید: 133
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در چهار ماهه نخست 1403 انجام شد؛ ارائه خدمت به بیش از 16 هزار و 47 مراجعه کننده در مرکز ترومای جنوب کشور

مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی

در چهار ماه نخست امسال  به 16 هزار و 47 مراجعه کننده به صورت بستری و سرپایی در بیمارستان امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی  خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارایه شده است . 

 به گزارش روابط عمومی بیمارستان  امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی ، رییس بیمارستان با اعلام این خبر گفت: با افزایش خدمات در بخش های مختلف بیمارستان همزمان با نصب و راه اندازی دستگاه های فوق پیشرفته از جمله  یک دستگاه سی تی اسکن مدل  16 slice MX ، یک دستگاه اتوانالایزر mindray  مدل BS480 ،چهار دستگاه ونتیلاتور ، سه دستگاه تخت بخش مراقبت های ویژه خدمات به بیماران ترومایی نقش بسزایی داشته  که تعداد خدمات ارائه شده به مراجعین نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. 

دکتر «شهرام بلندپرواز » اضافه کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری در این مرکز تعداد 5 هزار و هفتادو هشت  نفر بیمار تحت نظر و  در بخش‌های مراقبت های ویژه  و  بستری  این مرکز درمان شده اند.  

 او همچنین با اشاره به اینکه در چهار ماه گذشته 3 هزار و پانصدو شصت و پنج  عمل جراحی در این مرکز  انجام شده  و  افزود: بیمارستان محمد اسماعیل امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی تنها مرکز در جنوب کشور می باشد که همزمان می تواند در تمامی سرویس های درمانی به یک مصدوم دچار حادثه ارایه خدمت کند .

   وی در ادامه افزود : به دلیل نیاز فوری این مرکز به  رسیدگی فوری درمان به مصدومین ترومایی یک دستگاه سی تی اسکن جدید به دستگاه های تصویر برداری این مرکز اضافه شد و شایان ذکر است که هم اکنون بیمارستان امتیاز با سه دستگاه سی تی اسکن به مصدومین خدمات درمانی ارائه می دهد او در ادامه گفت : دستگاه نصب شده مدل slice MX16 با نرم افزار های مدیریت روز ، الگاریتم بازسازی تصویر iterative reconstruction نرم افزار کاهش اثر جذبی فلزات و مشخصات فنی بالا یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای این مرکز می باشد.

 ایشان  بیان داشت :  این دستگاه  با ارزش مالی 8 میلیارد و 700 ملیون تومان خریداری که مبلغ 2 میلیارد تومان آن توسط خیریه عرصه سلامت مرحوم امتیاز و مابقی توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز تامین مالی شد .

 وی در پایان گفت :در چهار ماه نخست امسال تا کنون  بخش فوریت های جراحی  این مرکز از 40 تخت به 60 تخت افزایش یافته که این امر نیز باعث سریع تر شدن ارائه خدمت درمانی به مصدومین ترما شده و همچنین با اضافه شدن یک اتاق عمل پروسیژر با دو تخت فعال اتاق عمل و 12 تخت بستری در سرویس های فک و صورت و پلاستیک نیز امکان رسیدگی فوری به مصدومین تروما  با حادثه شکستگی فک و صورت و پلاستیک نیز امکان پذیر شده است .

 بیمارستان شهید رجایی با 400 تخت مصوب و با دارا بودن بیش از 120 پزشک در رشته های عمومی  ، مغز و اعصاب، ارتوپدی ، ستون فقرات ، فک و صورت و پلاستیک و چهار  بخش اورژانس، شش بخش مراقبت های ویژه، سه  اتاق عمل و هشت بخش بستری، به طور میانگین ماهانه پذیرای 4  هزار  و 500 مصدوم سوانح و حوادث ترافیکی است.

پایان خبر 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 106125
کلیدواژه